Veelgestelde vragen

UW BESTELLING

1. Hoe online een publicatie bestellen?

Selecteer de publicatie. U vindt de productfiche van de publicatie die u wenst te kopen via de zoekmotor of via de navigatie.

Voeg de publicatie toe aan uw winkelwagentje door te klikken op ‘Bestel’.

Indien u meerdere publicaties wenst te bestellen, kan u verder surfen op de website door te klikken op ‘Verder winkelen’.

U kan steeds naar het winkelwagentje gaan door de link ‘Bekijk uw winkelwagentje’ in het menu te volgen.

In uw winkelwagentje preciseert u het aantal exemplaren. Indien u van dezelfde titel meerdere exemplaren wenst te bestellen, geeft u het gewenste aantal aan.

Klik op ‘Bestellen’.

Meld u aan. U bent reeds klant bij Politeia en heeft een account? Vul uw klantennummer in het hiervoor bestemde veld in (u vindt uw klantennummer op een papieren factuur of in uw welkomstmail. Toon mij een voorbeeld.). Indien u niet eerder bij ons besteld heeft, moet u zich registreren.

Nadat u ingelogd bent, krijgt u nogmaals een samenvatting van uw bestelling te zien, met vermelding van het facturatie- en leveringsadres. Indien u dit wenst, kan u hier ook uw interne bestelbonnummer aanduiden. Deze wordt opgenomen in alle communicatie betreffende uw bestelling.

Klik op ‘Bestelling beëindigen’. U zal automatisch een bevestigingse-mail ontvangen.

2. Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen. Wat moet ik doen?

Een normale verwerkingstermijn bedraagt 10 dagen als de publicatie op het moment van de bestelling voorradig is. Indien de publicatie (bij)gedrukt moet worden, kan dit langer duren. U kan de verwerking van uw bestelling nauwgezet volgen via ‘Mijn account’, onder de rubriek ‘Mijn bestellingen’. U kan tevens rechtstreeks contact opnemen met onze klantendienst op 02/289 26 10 of per e-mail naar info@politeia.be.

3. Wat zijn de leveringstermijnen?

Indien alle bestelde publicaties reeds verschenen en in voorraad zijn, zal u uw bestelling binnen de 10 dagen ontvangen.

De bestellingen van publicaties die nog niet beschikbaar zijn, worden apart gehouden en op een latere datum uitgevoerd. De publicatie verschijnt in dit geval op uw factuur met ‘0’ als hoeveelheid.

4. Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

Alle prijzen aangeduid op onze website zijn excl. verzendingskosten. De verzendingskosten van uw bestelling worden berekend in het winkelwagentje. De verzendingskosten verschijnen in de regel ‘Verzendingskosten’. Alle verzendingskosten zijn geldig voor levering in België, tenzij anders vermeld en onder voorbehoud van zetfouten. De verzendingskosten naar het buitenland zijn afhankelijk van de afstand en het gewicht van de bestelling.

5. Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Neen. Gelieve al uw bestellingen te plaatsen via het e-mailadres info@politeia.be of via de webshop op deze website. Om meer informatie te verkrijgen, kan u ons altijd bereiken op 02/289 26 10.

6. De promotionele prijs waar ik recht op heb, verschijnt niet in mijn winkelwagentje. Hoe komt dit?

U moet aangemeld zijn opdat uw kortingen in het winkelwagentje verschijnen. U wordt gevraagd in te loggen in het winkelwagentje.

7. Wat zijn de verkoopsvoorwaarden?

De verkoopsvoorwaarden kan u hier consulteren.

8. Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Zolang u nog niet op de knop ‘Bestellen beëindigen’ heeft geklikt in uw winkelwagentje kan u uw bestelling nog wijzigen.

Om een publicatie te verwijderen, klikt u op het kruisje in de laatste kolom van uw winkelwagentje.

UW ACCOUNT

1. Hoe registreren?

1.1. Ik ben een gemeente, OCMW of politiezone

Registreer via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje. Kies uw profiel en geef uw postcode in. Selecteer uw facturatieadres uit de lijst en geef vervolgens het leveringsadres in indien dit verschilt van het facturatieadres.

1.2. Ik ben een boekhandelaar, privépersoon of bedrijf

Registreer via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje.

Kies uw profiel en vul het registratieformulier in.

2. Hoe kan ik inloggen?

2.1. Ik ben reeds klant bij Politeia

Log in via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje. Geef uw klantennummer is en klik op ‘Ok’. U vindt uw klantennummer op een papieren factuur of in uw welkomstmail. Toon mij een voorbeeld.

2.2. Ik ben nog geen klant bij Politeia

Registreer via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje.

Kies uw profiel uit de lijst.

3. Hoe kan ik de klantendienst contacteren?

De klantendienst is iedere dag bereikbaar van 9u tot 17u30 per telefoon op 02/289 26 10 of per e-mail via info@politeia.be.

4. Ik heb een vraag in verband met een specifieke publicatie. Wie moet ik contacteren?

U kan met elke vraag terecht bij onze klantendienst (02/289 26 10). Indien nodig, zal u doorgeschakeld worden naar de verantwoordelijke uitgever.

5. Ik ben geabonneerd op een losbladig handboek / collectie en wil mijn abonnement opzeggen. Hoe kan ik dit doen?

Een annulering van uw abonnement moet steeds schriftelijk gebeuren. Het volstaat een e-mail te sturen met uw opzegging naar info@politeia.be. U kan de verschillende abonnementsformules bekijken op de pagina ‘Abonnementen’.

6. Ik wil deelnemen aan een studiedag. Wat moet ik doen?

Selecteer de studiedag. U vindt de studiedag waaraan u wilt deelnemen terug in de kalender op de startpagina, maar ook op de overzichtspagina ‘Studiedagen’. U kan ook een zoekactie doen op onderwerp via de zoekbalk in het menu.

Klik op de knop ‘Registreer nu’ om de studiedag toe te voegen aan uw winkelwagentje.

Registreer of log in in het winkelwagentje.

Vul in het formulier de gegevens van de deelnemer in en klik op ‘Deelnemer toevoegen’ (deze actie zoveel keer herhalen als er deelnemers zijn).

Klik op ‘Toevoegen aan winkelwagentje’ om uw inschrijving te bevestigen.

U wordt doorverwezen naar het winkelwagentje.

Indien u moeilijkheden heeft om u in te schrijven, aarzel dan zeker niet om onze klantendienst te contacteren.

7. Hoe kan ik mij abonneren op de nieuwsbrief?

Onderaan de startpagina kan u zich inschrijven op de nieuwsbrief. Om zeker te zijn dat u enkel die nieuwsbrieven ontvangt die aansluiten op uw interesses, vragen wij om uw interesses aan te duiden in het formulier.

De e-bib

1. Waar vind ik mijn klantnummer terug?

U vindt uw klantnummer terug zowel op de factuur als op de leveringsnota die bij de papieren bijwerking zit. Het klantnummer staat op beide documenten steeds links bovenaan. Bekijk een voorbeeld.

2. Waarom is de kostprijs van het digitale abonnement veel hoger dan toen het vervat zat in het papieren abonnement?

De arbeid die voorafgaat aan het produceren van een aanvulling is even intensief voor beide dragers. De technische ondersteuning en permanente supervisie van de digitale drager is een kost die bij het scheiden van beide abonnementsformules in rekening is gebracht.

3. Waarom heb ik slechts 2 toegangen op het digitale boek, daar waar het er meer waren toen het vervat zat in het papieren abonnement?

Politeia heeft de periode waarin beide formules onlosmakelijk aan elkaar verbonden waren, beschouwd als een overgangsperiode voor de klant. U heeft het voorbije jaar kunnen proeven van beide systemen om nu op een doordachte manier een keuze te maken welke formule meest aansluit bij uw manier van werken.

4. Zijn de verzendingskosten inbegrepen in de jaarprijs?

Ja, de jaarprijs omvat alle kosten verbonden aan het toeleveren van de informatie voor een volledig jaar, inclusief de verzendingskosten.

5. Indien ik in bv. juni inteken op een bepaald boek met abonnement, hoeveel moet ik dan betalen?

Voor nieuwe abonnees die midden in een kalenderjaar instappen, wordt de jaarprijs verrekend aan de hand van de maandelijkse verdeelsleutel. Bv. u bestelt in juli (maand 7 van de 12) een nieuw handboek, dan betaalt u nog de helft van de jaarprijs (voor 6 maanden, inclusief de instapmaand). Tekent u in op 1 augustus, betaalt u nog 5/12 van de jaarprijs enz.

Opgelet een abonnee betaalt bij aankoop van een nieuw handboek ook nog steeds de prijs van het basisboek, zowel voor een papieren als voor een digitale versie. Daarbij wordt dan de prijs van het abonnement opgeteld.

6. Kan ik nog een boek bestellen, zonder in te tekenen op het abonnement?

Dat kan, maar enkel in een papieren versie. U dient dan bij de bestelling duidelijk te vermelden dat u enkel een basisboek wenst, zonder aanvullingen.

7. Hoe werd de prijssetting bepaald?

Voor ieder boek werd gekeken naar wat de abonnees de voorbije jaren aan losse bijwerkingen hebben betaald. Daar werd een mediaan van genomen.

8. Kan de jaarprijs nog wijzigen doorheen het jaar, bv. verhoogd worden bij veel wijzigingen of verminderd worden bij weinig wijzigingen?

Neen, de jaarprijs is vast en zal niet worden aangepast op basis van het aantal wijzigingen.

9. Hoe kan/moet ik een abonnement opzeggen?

Een abonnement loopt steeds over een kalenderjaar, van 1 januari tot 31 december. U heeft tot voor 1 december van het lopende jaar de tijd om uw abonnement voor het volgend jaar stop te zetten. Zonder berichtgeving wordt uw abonnement automatisch verlengd.

10. Wanneer wordt mijn digitale boek geactualiseerd en hoe word ik daarvan op de hoogte gebracht?

Het digitale boek wordt geactualiseerd op hetzelfde ritme als de papieren variant. Dus telkens wanneer er een papieren aanvulling wordt verstuurd, zal de digitale abonnee ook een actualisering zien op zijn boek. Net zoals voor de papieren versie ontvangt u ook een melding van en een overzicht van de ingevoerde wijzigingen. Deze melding wordt u per e-mail toegestuurd. U kan ook steeds alle meldingen terugvinden in de e-bib.

11. Hoe krijg ik toegang tot mij digitale boek?

U krijgt toegang tot uw digitale boek via www.ebib.politeia.be, via de rechtstreekse URL van het boek (vb. www.handboekschuldbemiddeling.be of via de klantenzone op www.politeia.be. Inloggen doet u met uw klantennummer en e-mailadres.

12. Op welke toestellen kan ik mijn digitale boek lezen?

U kan uw digitale boek lezen op ieder toestel met internetverbinding (pc, tablet, smartphone…). De inhoud van het boek past zich automatisch aan de grootte van uw scherm aan, zodat u op ieder toestel eenzelfde gebruikersgemak ervaart.

13. Ik heb dit jaar al een bijwerking betaald, is dit verrekend in de jaarprijs?

Indien u reeds een bijwerking betaald hebt in 2016, dan is de prijs hiervan ook afgetrokken van de jaarprijs voor dit jaar.

U hebt het antwoord op uw vraag niet gevonden? Contacteer onze klantendienst.