De lessen in dit inspiratieboek bieden een vertrekpunt, een houvast of een opfrissing voor leerkrachten die de artistieke groei van hun leerlingen door middel van dans en beweging willen stimuleren.
Via verscheidene opdrachten, danskaarten en rolverdelingen laat je je leerlingen creëren, ontdekken, samenwerken, onderzoeken, presenteren en schitteren.
Leerkrachten (uit het deeltijds kunstonderwijs, uit het lager onderwijs, muzische vorming, lichamelijke opvoeding …) worden geïnspireerd om creatief met dans en beweging aan de slag te gaan binnen hun lessen. Zowel leerkrachten mét als zonder dans- en bewegingservaring kunnen onmiddellijk van start gaan met deze toegankelijke lessen.
Je kan zelf een van de 8 thema’s uitkiezen en de bewegingsles(sen) samenstellen naargelang de voorziene tijd die je ter beschikking hebt en de doelen waarmee je aan de slag wil. Alle aanvullend materiaal nodig om deze lessen te kunnen geven, kan worden geraadpleegd op de bijhorende webpagina, boordevol tips, filmpjes, muziek en bijlagen. Je vindt er ook een overzicht van alle relevante doelen voor het basisonderwijs en het deeltijds kunstonderwijs.
Sabin Ceulemans studeerde en behaalde haar diploma klassieke dans aan de Koninklijke Balletschool Antwerpen. Momenteel geeft ze danslessen in academie HSN (Hemiksem, Schelle, Niel en Aartselaar), verzorgt ze bewegingslessen binnen KunstKuur in de lagere school en geeft ze occasioneel vormingen in opdracht van OVSG.