Menu

Checklist maatschappelijke outreach

Hoe zet je de expertise van jouw publieke organisatie in de kijker? Gebruik deze checklist vooraleer je de ‘stap naar buiten’ zet!

02-09-2024 -

• Wees duidelijk en baken je eigen expertise en die van andere experten goed af.

• Inventariseer wie met wat bezig is en waar er een meerwaarde kan zijn.

• Werk samen met andere partners en experten en win hierdoor tijd en expertise.

• Gebruik je eigen netwerk en dat van je partners om zaken uit te bouwen en een grotere doelgroep te bereiken.

• Durf buiten de grenzen van je eigen netwerk te treden, het multidisciplinaire is een sterke basis om een divers publiek te bereiken.

• Probeer vernieuwend te zijn en bied thema’s aan die een meerwaarde voor je doelgroep vormen.

• Focus goed op je doelgroep en pas je taal en inhoud aan.

• Stem na een sessie ook af met je doelgroep, zitten de verwachtingen bijvoorbeeld goed?

• Durf ook te stoppen met een activiteit die geen meerwaarde biedt.

Lees de aanpak van het Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg Gent (KCGG) in hun bijdrage aan de nieuwe publicatie in de reeks Wegwijzer bibliotheken en documentatiecentra: IMPACT van bibliotheken op burger en maatschappij.

Ook interessant

Communicatie & informatie

Scoren met creatieve content op sociale media

Kristof D'hanens
Brecht Vanderstraeten

Bestel

Communicatie & informatie

Communicatie als bindkracht

Eric Goubin

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: digitaliseren van analoge informatie

Bestel

Communicatie & informatie

Aanbod, dienstverlening en gebruikers van bibliotheken

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: selecteren en digitaal depot

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie zoeken, gebruiken en beoordelen: informatievaardigheden en soorten informatiebronnen

Bestel