Menu

Woordenschatjes

Hugo Vandenbroucke

Bestel

Vroege woordenschatverwerving

Veel woorden kennen en kunnen gebruiken is belangrijk om te kunnen functioneren binnen de school en in de maatschappij. Woordenschat is immers niet alleen een van de bouwstenen van onze taal maar ook van ons denken. Kinderen met een grote en rijke woordenschat hebben meer kansen in het onderwijs en de maatschappij dan taalarmere kinderen.
Om jonge kinderen te begeleiden tot rijke taalgebruikers heb je een goed inzicht nodig in de manier waarop kinderen taal verwerven.
Kinderen leren al vroeg na hun geboorte klanken en woorden begrijpen en naarmate ze ouder worden zijn ze geprikkeld om actiever te participeren aan het leven in hun omgeving. Taal is dan het middel bij uitstek om zich verstaanbaar te maken en om (be)grip te krijgen op de wereld.
Kinderen leren woorden vooral op een spontane, natuurlijke wijze. Ze horen de hele dag door taal van volwassenen en kinderen die hen omringen. Ouders communiceren rechtstreeks met hun baby’s en peuters. Ze doen dat in heel w

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Onderwijs

Gewenst gedrag en sanctiebeleid op school (tweede herwerkte editie)

Monique D'aes

Bestel

Onderwijs

KIESKIT

Bestel

Onderwijs

Schooluitval tegengaan

Sarah Neyts

Bestel

Onderwijs

Co-teaching op school

Marijn Vandevelde

Bestel

Onderwijs

ICE-model. Leidraad screening en intake voor DUAAL LEREN.

Koen Bollaert
Peter David
Lieve Dillen
Annick Haesaerts
Jan Reymenants
Herman Van de Mosselaer
Ellen Van Den Stock
Gert Vanthournout

Bestel

Onderwijs, Zorg & welzijn

Omgaan met suïcide op school | pakket van 5

Bestel