Samenvatting
Een journalist vroeg aan managementgoeroe Peter Drucker aan het einde van zijn carrière: “Vind je nog altijd dat de klant altijd en overal centraal moet staan?” De grootste managementdenker aller tijden antwoordde: “Wie anders dan de klant betaalt de rekeningen?”. Ook Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, beweert dat alles om de klant moet draaien. Deze pocket stelt een Copernicaanse revolutie voor. Na 25 jaar samenwerking met en tussen de KMO’s ben ik immers tot de bevinding gekomen dat niet de klant, maar de zelfstandige zaakvoerder zichzelf als uitgangspunt van zijn ondernemersverhaal moet nemen. Pas wanneer zijn unieke persoonlijkheid en passie consequent worden vertaald naar een authentiek bedrijfsconcept en betrokken medewerkers, dan volgt – last but not least – een enthousiaste en trouwe klant.
‘Passie komt voor de winst’ of ‘De vier cirkels van succesvolle KMO’s’ toont aan dat lokale ondernemers mooie kansen hebben, spijts of misschien wel dankzij de huidige globalisering. Net zoals een steen die je in een vijver gooit, zet de binnenste cirkel, de zaakvoerder zelf, de volgende drie cirkels, bedrijf, medewerkers en klanten in beweging. Doorheen het boek slingert, als een rode draad, het volledig uitgewerkt praktijkvoorbeeld van een West-Vlaams familiebedrijf. Dit maakt de methodiek van de vier cirkels helder en direct toepasbaar voor elke lezer.
Over de auteur(s)
Luc Ardies
Luc Ardies is socioloog van opleiding en volgde nadien een specialisatie in de communicatiewetenschappen.
Hij werkt al 25 jaar bij UNIZO en diverse retailorganisaties zoals Buurtsuper.be en de Mode Unie. Hij richtte bovendien een gespecialiseerde organisatie op voor personeels- en managementopleidingen voor KMO’s actief in de retail.
Meer info
Productspecificaties
Auteur(s): |
Luc Ardies |
ISBN (print): |
9782509022493 |
Formaat: |
150 x 210mm |
Aantal pagina’s: |
96 |
Type |
Vastbladig boek
|