Menu

Digitaal informatie beheren en archiveren: digitaal werken

2022-01-21

Bestel

Voorbereiding

Nog voor er een analyse of onderzoek gemaakt wordt, is het essentieel om te focussen op de sensibilisering van de medewerkers en het management. Daarbij is het van cruciaal belang om steeds te focussen op de juiste argumenten voor de juiste doelgroep. Voor het management zijn dat bijvoorbeeld kostenbesparing, efficiëntiewinsten, meer doen met minder middelen...[8] Voor de medewerkers gaat het dan om meer praktische zaken zoals een snellere terugvindbaarheid van informatie, betere kennisdeling, betere en efficiëntere dossiervorming, vlottere toegankelijkheid... Hou daarnaast ook tijdens communicatiemomenten rekening met de punten van weerstand die op de werkvloer aanwezig kunnen zijn.

8. Voor meer voordelen zie: ISO-30300: Information and documentation – Management systems for records – fundamentals and vocabulary, Genève, 2011 en B. DAERSTYNE, “Why Records Management Matters”, Public Manag

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Communicatie & informatie

Communicatie als bindkracht

Eric Goubin

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: digitaliseren van analoge informatie

Bestel

Communicatie & informatie

Aanbod, dienstverlening en gebruikers van bibliotheken

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie beheren en archiveren: selecteren en digitaal depot

Bestel

Communicatie & informatie

Informatie zoeken, gebruiken en beoordelen: informatievaardigheden en soorten informatiebronnen

Bestel

Communicatie & informatie

Fondsen werven is geen kinderspel

Jos Huypens

Bestel