Menu

Klachtenmanagement voor openbare besturen: Interne klachtenbehandeling bij de overheid | Tweede editie

Frankie Schram

2023-10-30

Bestel

Interne klachtenbehandeling van externe en interne klachten

Interne klachtenbehandeling slaat op de behandeling van klachten binnen de organisatie. Die klachten kunnen extern zijn en afkomstig zijn van externe klagers. Dat zijn klagers die gebruik hebben gemaakt van de dienstverlening van een instelling en daarover niet tevreden waren. Daarnaast kunnen de klagers ook intern zijn. Ook zij kunnen ontevreden zijn over de werking van de organisatie en dat om verschillende redenen. Een klager kan evenwel niet als een interne klager worden beschouwd als hij als burger gebruik maakt van de externe dienstverlening van de organisatie en hij zich daarin niet onderscheidt van externe klagers.

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Bestuur & organisatie

Innovatie(f) aanbesteden

Steven Van Garsse
Simon Verhoeven
Alexander Verschave

Bestel

Bestuur & organisatie

Klachtenmanagement voor openbare besturen | Print + digitaal met abonnement

Frankie Schram

Bestel

Bestuur & organisatie

Klachten en verzoeken door de opdrachtnemer

Steven Van Garsse
Simon Verhoeven
Ellen Wouters

Bestel

Bestuur & organisatie

De concessiewet. Wet 17 juni 2016 betreffende de concessieovereenkomsten

Steven Van Garsse

Bestel

Bestuur & organisatie

Selectie- en gunningscriteria

Alexander Verschave

Bestel

Bestuur & organisatie

Handleiding voor de motivering van (omgevings)vergunningen

Reiner Tijs

Bestel