Pakket van 25 exemplaren
door Pedagogische Begeleidingsdienst Basisonderwijs OVSG
Begrijpen wat je leest is de essentie van lezen en daarmee is het een van de belangrijkste vaardigheden die leerlingen moeten ontwikkelen op school. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat werken met rijke teksten, kwalitatieve boeken en brede thema’s echt leidt naar een beter leesbegrip. Kennis van de wereld en het verruimen van achtergrondkennis vormen handvaten voor lezen met begrip. De wetenschappelijk onderbouwde methodiek DENK! van dr. A.A.M. Houtveen stimuleert het didactische handelen van de leraren om te werken aan groei in begrip. Als school maak je werk van een duurzaam leesbeleid.
Binnen DENK!-methodiek voor begrijpend lezen wordt gewerkt met langlopende thema’s. De leerlingen lezen binnen de thema’s in zelfgekozen boeken en bouwen zo achtergrondkennis op over het gekozen onderwerp. Dit bevordert hun vaardigheid tot begrijpend lezen. Tijdens de lessen gaan de leerlingen met elkaar in gesprek rond de boeken.
Werkte jouw school al met de DENK!-methodiek? Dan is er goed nieuws voor jullie! Want om alles wat jullie hebben opgestoken vlot in de praktijk te brengen, zijn er nu voor het eerst leerlingenschriftjes volgens de methodiek van DENK! Die bieden een handige ondersteuning bij jullie leesbeleid en werking rond lezen.
Mijn DENK!-schrift is een persoonlijk werkboekje voor kinderen dat hen helpt om informatie uit teksten te puren, hierover in dialoog te gaan met elkaar en deze informatie te verwerken in een eigen tekst.
Auteur(s): | Pedagogische Begeleidingsdienst Basisonderwijs OVSG |
ISBN (print): | 9782509041494 |
Verschijningsdatum: | 2022-09-16 |
Type | Vastbladig boek |
Onderwijs, Personeel, Politie & veiligheid
Onderwijs
Onderwijs
Onderwijs
Onderwijs
Onderwijs