Menu

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel uw printeditie

HOOFDSTUK 4 OMGAAN MET KRITIEK

Kritiek wordt niet altijd gewaardeerd omdat veel mensen kritiek zien als een aanval op de eigen persoon. Bij het geven van kritiek is het net als bij overtuigen van belang dat u de andere met respect behandelt, zelfs als u het niet met hem eens bent. Het gaat er dus om dat u opbouwende kritiek geeft en dat de kritiek een toegevoegde waarde heeft.

Een aantal kenmerken van (opbouwende) kritiek.

Heden en verleden

Geef kritiek op punten die actueel zijn. Haal geen oude koeien uit de gracht.

Zaak en persoon

Maak een onderscheid tussen de persoon en de zaak waarop de kritiek betrekking heeft. Tracht dit ook te laten inzien.

Concreet en beschrijvend

Formuleer kritiek duidelijk en concreet, niet algemeen en beschrijvend.

Ik, men en het

Bekritiseer alleen iemand vanuit uzelf, niet namens de organisatie.

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel uw printeditie

Ook interessant

Communicatie & informatie

Webcare

Lie Lauwers

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

2020 - Het visuele netwerk

Christophe Ruys

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Effectief gedrag veranderen met het 7E-model

Fran Bambust

Bestel uw printeditie

Communicatie & informatie

Vergaderen

Jos Huypens
Joke Renneboog

Bestel uw printeditie

Beleid, Communicatie

26 Nov

Opleiding: Communicatie belicht vanuit het bestuursdecreet

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 169

Schrijf u in