Menu

Met elkaar spreken is (geen) kinderspel

Jos Huypens

Bestel

HOOFDSTUK 4 OMGAAN MET KRITIEK

Kritiek wordt niet altijd gewaardeerd omdat veel mensen kritiek zien als een aanval op de eigen persoon. Bij het geven van kritiek is het net als bij overtuigen van belang dat u de andere met respect behandelt, zelfs als u het niet met hem eens bent. Het gaat er dus om dat u opbouwende kritiek geeft en dat de kritiek een toegevoegde waarde heeft.

Een aantal kenmerken van (opbouwende) kritiek.

Heden en verleden

Geef kritiek op punten die actueel zijn. Haal geen oude koeien uit de gracht.

Zaak en persoon

Maak een onderscheid tussen de persoon en de zaak waarop de kritiek betrekking heeft. Tracht dit ook te laten inzien.

Concreet en beschrijvend

Formuleer kritiek duidelijk en concreet, niet algemeen en beschrijvend.

Ik, men en het

Bekritiseer alleen iemand vanuit uzelf, niet namens de organisatie.

Dit artikel verder lezen?

Bestel deze publicatie

  • eenmalige betaling
  • geen verplichtingen achteraf
Bestel

Ook interessant

Communicatie & informatie

Allemaal digitaal?

Ilse Mariƫn
Sara Van Damme

Bestel

Communicatie & informatie

Analoog of digitaal? Inclusief communiceren in de internetsamenleving

Eric Goubin

Bestel

Communicatie & informatie

De communicatieplicht van de overheid

Michiel Elst

Bestel

Communicatie & informatie

De website

Rosemie Callewaert

Bestel

Communicatie, Informatiemanagement, Opleiding & vaardigheden, Organisatie

26 Oct

Opleiding: Employer branding in de zorgsector

Locatie: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel

Prijs: € 145

Schrijf u in