Seminarie: De leerkracht centraal – Scholen anders organiseren in de praktijk
Samenvatting
Scholengemeenschap KaBOT uit Tessenderlo kantelde in 2019 hun schoolorganisatie. Ze herbekeken het organisatiemodel van hun onderwijs, en plaatsten het leren van de leerkracht centraal. Zo kwam men bij KaBOT tot 85 werkmomenten per leerkracht per schooljaar, en dat allemaal tijdens de schooluren. Zonder zorgleerkrachten, personeelsvergaderingen of traditionele studiedagen verbeteren ze jaar na jaar de leeroutput van de kinderen.
Gerd Beckers en Joost Maes nemen je mee in hun boeiende verhaal. Tijdens dit seminarie leer je meer over hun concrete organisatiemodel, hoe ze meer greep kregen op de processen die in de school plaatsvinden, en hoe ze deze kwalitatiever maken om kinderen tot betere leerresultaten te brengen.
Schrijf je in en kom te weten hoe je via het leren van de leerkracht het leren van het kind versterkt.
Schrijf drie personen in van eenzelfde organisatie en de vierde persoon mag gratis deelnemen.
Over de auteur(s)
Gerd Beckers is algemeen directeur van Leercentrum en scholengemeenschap KaBOT.
Joost Maes heeft de pedagogische leiding van het Leercentrum en scholengemeenschap KaBOT.
Samen zijn ze medeauteurs van het boek De leerkracht centraal. Impact op het leren van de leerling via een leercultuur voor de leerkracht.