Seminarie: Interne klachtenafhandeling
Samenvatting
Tools voor een optimale interne klachtenafhandeling binnen politie
Vanuit de praktijk van een samenwerking tussen de 3 politiezones AMOW, TARL en Dilbeek waarbij de functionaliteit ‘intern toezicht - klachtenmanagement’ voor de 3 zones één voltijdse dienst is, brengt spreker Christophe Ottoy een uiteenzetting over hoe je het klachtenmanagement in de praktijk kan brengen, met toepassing van de principes vervat in de CP3. Ook de wet op de klokkenluidersregeling komt aan bod.
Tijdens dit seminarie krijg je antwoord op volgende vragen:
- Hoe worden de administratieve en strafrechtelijke onderzoeken gevoerd? Dit steeds met de wettelijke bepalingen in het achterhoofd.
- Hoe bewaak je de objectiviteit bij deze onderzoeken?
- Hoe zorg je voor transparante communicatie naar de verschillende actoren in het proces, zoals betrokkenen en overheden?
- Wat zijn de voor- en nadelen van een eengemaakte dienst intern toezicht?
- Hoe kom je tot een optimale klachtenafhandeling met eventuele gevolgen tot tucht of andere ingrepen?
Dit seminarie is een must voor iedereen die op zoek is naar tools om het klachtenmanagement te verbeteren.
Erkenning ANPA aangevraagd. Erkend door IGO.
Schrijf drie personen in van eenzelfde organisatie, en de vierde persoon mag gratis deelnemen.
Deze opleiding is bestemd voor
politie en magistraten
Over de spreker
Christophe Ottoy is diensthoofd van Audit & Intern Toezicht bij PZ AMOW en maakt deel uit van de politieassociatie Centrum – PACE.